1. Kontaktoplysninger

Dansk Avis Omdeling A/S
Islandsvej  1
7100 Vejle
CVR-nr. 26 06 38 92
”dao”
dao@dao.as
www.dao.as

 

2. Pris og betaling

2.1 Alle priser er i danske kroner og inklusiv 25% moms. Betaling for bestilte varer kan ske via Visa Dankort, Mastercard og MobilePay. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

2.2 Der er ikke indgået bindende købsaftale, før kunden har modtaget ordrebekræftelse.

3. Fragt og levering

3.1 Som kunde hos daoHOMEBOX webshop vil du finde forskellige fragt og leveringsmuligheder alt efter hvilke produkter du vælger at  bestille hos os. Vores daoHOMEBOX tilbydes mod ekstrabetaling med levering og installering, samt det vi kalder ”onboarding” hvor din smartphone og daoHOMEBOX kobles sammen. Her giver vi en kort introduktion til brugen af produktet under installationen.

3.2 Som kunde hos daoHOMEBOX webshop vil du også kunne bestille til hjemmelevering og egen installation, her vil vores bude efter aftale og din accept, aflevere daoHOMEBOX og eventuel tilbehør ved kantsten/skel på din adresse. Det er dit ansvar at sikre, at din bopæl er egnet til denne type levering.

3.3  Som kunde hos daoHOMEBOX webshop vil du også kunne købe tilbehør, som leveres som vores normale leveringer direkte til din postkasse eller pakkeshop alt efter hvad du vælger i vores check out.

3.4 Prisen på levering afhænger af den valgte leveringsløsning, og vil fremgå inden din ordre afsluttes i webshoppen.

 

4. Fortrydelsesret 

4.1 Som kunde hos daoHOMEBOX webshop har du ret til at fortryde et køb i overensstemmelse med forbrugeraftaleloven. Du har 14 dages fortrydelsesfrist.

4.2 Du kan fortryde et køb ved at returnere varen til os. Ved fortrydelse skal du selv betale for returneringen. - læs endvidere punkt. 5 og 6.

4.3 Du skal inden 14 dage fra modtagelsen af varen meddele os, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en e-mail til e-commerce@dao.as 

4.4 Hvis du fortryder inden bestillingen er afsendt fra dao, kan du annullere bestillingen ved at sende en e-mail til e-commerce@dao.as

 

5. Returnering

5.1 Du skal meddele os senest 14 dage efter modtagelse af varen, at du ønsker at fortryde dit køb.

5.2 Du skal selv afholde udgifterne til returnering. Hvis du du ønsker at benytte vores monteringsteam til at afmontere og afhente daoHOMEBOX,  vil det holde samme pris som installering. Hvis du ønsker selv at afmontere daoHOMEBOX, skal du blot betale for selve returfragten, som vi vil stå for at booke. 
I tilfælde af spørgsmål, kontakt da vores kundeservice på +45 89 87 76 14 eller på e-mail e-commerce@dao.as

5.3  Såfremt din returnering vedrører en daoHOMEBOX vil vi anbefale dig, at benytte vores installatørteam til at afmontere og returnere daoHOMEBOX’en.

  • Dette for at sikre dig vurdering af værdiforringende brug, jf. pkt. 6, og kreditering allerede ved afmontering og afhentning på din adresse.
  • Dette vil give dig klarhed og hurtig kreditering. Denne service koster det samme som installering. Kontakt vores support såfremt du er i tvivl eller ønsker yderligere afklaring omkring omkostningen.
  • Bor du ikke på en brofast adresse i Danmark, ring da til vores kundeservice på +45 89 87 76 14 eller på e-mail e-commerce@dao.as og vi står klar til at hjælpe dig.

       

      6. Varens stand ved returnering

      6.1 Du har ret til at prøve varen, svarende til, som hvis du prøvede varen i en butik, men varen må ikke være taget i brug i en grad, så den ikke kan sælges igen. Du skal derfor betale for en eventuel værdiforringelse.

      6.2 Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter dao den som brugt, hvilket betyder, at du ved returnering kun får en del eller intet af købsbeløbet retur.

      6.3 dao vil ved returnering af daoHOMEBOX gennemgå produktet for tegn på brug, skader eller andet udover, hvad der fremgår af pkt. 6.1, som kan anses for en værdiforringelse. Dette gælder også for tillægsprodukter såsom jordspyd, krone og fod.

      6.4 Du vil såfremt du har bestilt montering via dao eller vores samarbejdspartnere blive bedt om at kvittere for monteringen og dermed også at produktet er intakt efter installation. Vores montørteam vil som standard også med din tilladelse tage billede af monteringen, som vil kunne bruges som dokumentation.

       

      7. Tilbagebetaling af købsbeløbet

      7.1 Hvis du fortryder dit køb inden varen er afsendt, vil du få det beløb du har betalt til os, returneret indenfor 14 bankdage. Beløbet returneres til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. dao kan tilbageholde betaling til varen er modtaget retur.

      7.2 Ved fortrydelse efter varen er afsendt, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder er leveringsomkostninger og eventuel montering dog undtaget. Beløbet returneres til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. dao kan tilbageholde betaling til varen er modtaget retur.
      I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

      7.3 Hvis du i forbindelse med købet af varen bestiller levering og montering som tillægsydelse, refunderes dette beløb ikke i forbindelse ved fortrydelse.

      7.4 Ved fortrydelse skal varen returneres til: dao, Essen 16, 6000 Kolding.
      Du kan booke returnering ved at kontakte os via e-mail på e-commerce@dao.as

      7.5  dao accepterer ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker leveret til pakkeshop eller lignende.

       

      8. Reklamationsret ved fejl og mangler

      8.1 Når du handler på daoHOMEBOX webshop har du 24 måneders reklamationsret. Du kan reklamere over en vare ved at tage kontakt til dao's kundeservice eller ved at sende en e-mail til e-commerce@dao.as

      8.2 Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af situationen.

      8.3  Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Kundeservice og beskrive, hvori du mener fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Købelovens bestemmelser om forbrugerkøb finder anvendelse ved forbrugerkøb.

       

      9. Trustpilot el. lign.

      9.1 I forbindelse med køb på hjemmesiden kan vi anmode om din tilladelse til at videregive oplysninger om dit navn og din e-mail til virksomheder der foretager tilfredshedsundersøgelser og anmeldelser.

      9.2 Disse virksomheder kan herefter på dao's vegne sende en invitation til at vurdere dao på deres hjemmeside. Formålet er at du som kunde kan angive din vurdering og anmeldelse overfor andre kunder, og at vi kan forbedrer vores service. Hjemlen til videregivelse vil være dit samtykke.

       

      10. Behandling af persondata

      10.1 Når du køber varer i vores webshop, eller benytter dig af vores ”daoHOMEBOX”-app, kan der indsamles almindelige personoplysninger, eks. navn, adresse, telefonnummer, mailadresse, IP adresse og bankoplysninger samt oplysninger om betalingsmiddel og tidspunktet for det foretagne køb.

      10.2 Formålet er at kunne behandle dit køb og levere vores varer, samt overholde vores forpligtelser over for dig. Hjemlen er Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b. om opfyldelse af kontrakt.

       

      11. Klageadgang

      11.1  Hvis du vil klage over dit køb, skal du først reklamere ved at rette henvendelse til os på e-commerce@dao.as eller på telefon +45 89 87 76 14

      11.2   Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du klage til Center for Klageløsning og herefter Forbrugerklagenævnet. Nærmere oplysninger kan du finde her: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/center-for-klageloesning-og-forbrugerklagenaevnet/til-forbrugere/

      11.3  Du kan også via EU Kommissionens klageportal finde yderligere oplysninger:  https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage